Brugernavn
 
  Password
    Glemt login    

Klik her for at oprette en profil



Forår 2018 03.01.2018  -  30.06.2018
Vejledning

Babysvømning (BS)
Babysvømning:
For børn i alderen 0 - 3 1/2 år i følge med to voksne (forælder eller bedsteforældre eller anden voksen). Babysvømning foregår i det lille bassin under kyndig overvågning af uddannede instruktører. Babysvømning afvikles 1 gang om ugen.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Plask & Leg (P&L)
Plask & Leg:
For børn i alderen 3 - 6 år. Foregår i det lille bassin. Der skal benyttes bælte, og det er også muligt at benytte badevinger. Børnene får let undervisning ud fra tidligere svømmeres erfaringer. Instruktørerne er alle i bassinet med børnene. Plask & Leg er 1 gang om ugen. Forældre er velkomne til at overvære undervisningen fra bassinkanten.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (3)

Begynderhold lille bassin (BEG)
Begynderhold (L-hold):
Dette hold er for begyndere, og starter fra 6 år og opefter. Undervisning foregår i det lille bassin, hvor det er muligt at benytte  bælte og badevinger. Der arbejdes med elementære svømmefærdigheder. Der trænes 1 gang om ugen og der er flere hold, så der er muliged for at vælge mellem ugedage og tidspunkter. På holdene er der to instruktører, en på bassinkanten og en i vandet. Børnene får i løbet af sæsonen mulighed for at komme en tur i 25m bassinet. Det er trænerne, der vurderer, hvornår barnet skal rykkes op til næste hold. Vi opfordrer forældrene til kun at være i hallen den sidste gang i hver måned, da det er vores opfattelse, at det forbedrer børnenes indlæring, når forældrene ikke er til stede.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (7)

Let øvede svømmere (LØS)
Let øvede svømmere (M-hold):
Dette hold er for de let øvede og foregår i det store bassin. Det er stadig muligt at svømme med bælte. Der arbejdes videre med de elementære svømmefærdigheder, men teknikken begynder at blive koblet på. Der svømmes 1 gang om ugen. Det er på dette hold, man tager 200m prøven. Det er trænerne, der vurderer, hvornår barnet skal rykkes op til næste hold. Vi opfordrer forældre til kun at være i hallen den sidste gang i hver måned, da det er vores opfattelse, at det forbedrer børnenes indlæring, når forældrene ikke er til stede.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (4)

Øvede svømmere (ØS)
Øvede svømmere (N-hold):
Dette hold er næste trin og kræver øvede svømmere, der ikke svømmer med bælte. Der arbejdes med teknik indenfor alle svømmearter. Der trænes 2 gange om ugen. Næste trin er talentholdet, hvor krav og forventninger øges. Det er trænerne, der vurderer, hvornår barnet skal rykkes op til næste hold.  
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Talenthold (TAL)
Talentholdet (T1):
Som Talentsvømmer skal du svømmetræne 3 gange pr. uge. Det forventes, at du mødet til tiden. Som talentsvømmer forventes det, at du altid yder dit bedste til træningen.
 
Trænerne vurderer, hvornår den enkelte svømmer er klar til at rykke på K2. Før du kan rykke op, skal du dog også være rimelig god til at træne, da træningen på K2 er noget hårdere end på talentholdet. Før man går i gang med oprykningen, bliver man spurgt, om det har interesse. Kun hvis svaret er ja, kommer man med. Oprykningen sker som regel i grupper af 2 - 4 svømmere.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Konkurrencehold K2 (K2H)
Konkurrencehold (K2):
Som K2 svømmer skal du som udgangspunkt svømmetræne 3-4 gange i ugen efter aftale med træneren. Det forventes, at du møder til tiden. Skulle du være forhindret i at komme til træning, skal du melde afbud til træneren.
 
Der bliver løbende vurderet, om man er klar til K1. De kriterier vi bl.a. kigger på er:
  • resultater
  • træningsniveau
  • tekniske færdigheder
  • lyst til at give den "en skalle"
Oprykningen fra K2 til K1 sker i en glidende overgangsfase (prøvetid) på 6 - 8 uger. Før man går i gang med oprykningen bliver man spurgt, om det har interesse. Kun hvis svaret er ja, bliver man rykket op. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Konkurrencehold K1 (K1H)
Konkurrencehold (K1):
Som K1 svømmer skal du svømmetræne 4-6 gange i ugen efter aftale med træneren og styrketræne "dryland" 1-2 gang i ugen. Det forventes at du møder til tiden. Skulle du være forhindret i at komme til træning, skal du melde afbud til træneren.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motionssvømning (MOS)
Motionsholdet:
Dette hold er for voksne med eller uden svømmefærdigheder. Foregår i både det lille og det store bassin hver mandag aften.
 
Motionssvømning er for voksne, der gerne vil vedligeholde deres svømmefærdigheder samtidig med at de dyrker motion. Her bestemmer du selv fart, distance og pauser, og der vil naturligvis være god mulighed for at få en snak med e øvrige deltagere. Motionssvømning er vigtig for sundheden, og svømning styrker både åndedræt, kredsløb og forbrænding.
 
Svømningen foregår den første halve time på tværs af det store bassin og herefter på langs, således at der både er mulighed for at være på lavt og dybt vand. Holdet er således ikke kun for øvede, men også for begyndere, der ønsker svømmeundervisning. Der er en instruktør tilknyttet holdet.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Start2Crawl (S2C)
Start2Crawl henvender sig til voksne, der ønsker at lære at svømme crawl med rigtig teknik og vejrtrækning.
Holdet kan være et godt springbræt til at komme til at dyrke åbenvandsvømning og triatlon. Start2Crawl vil forløbe over 14-15 uger med træning fire gange ugentligt af en uddannet svømmeinstruktør. Træningen vil have en varighed af 30-60 min pr. gang. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Passivt medlemskab (PAS)
Passivt medlemskab:
Betaling for passivt medlemskab af Struer Svømmeklub.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)